Steltlopers aan de Kleen Meulen

02/04/2023
Start : 10:00 Einde : 12:30

Steltloperswandeling aan de Kleen Meulen en vijvers van Schalbroek, zondag 2 april 2023 om 10.00u

Om je zondag goed in te zetten: een ontspannen ochtendwandeling in de natuur. We starten om 10u en eindigen iets voorbij het middaguur. Na hun verblijf in warmere oorden tijdens de wintermaanden komen de steltlopers stilaan weer naar hun broedgebieden in de Lage Landen. Het weidse polderlandschap van het Schulensbroek is een ideale habitat voor weidevogels zoals grutto en wulp. En dat kan je met eigen ogen zien: op het kalme water van de vijvers zijn er altijd wel vogels te spotten.

Vergeet je verrekijker niet. De gids neemt je mee op een wandeling rond de vijvers van Schalbroek.