Kinderfeestjes

Heb je iets te vieren? Hou je van de natuur? En ben je tussen 4 en 12 jaar oud? Dan kan je bij ons terecht voor een feestje voor echte natuurspeurneuzen. Onze natuurgidsen nemen je mee op tocht en laten je de natuur spelenderwijs ontdekken.

De mogelijke kinderfeestjes aan het Schulensmeer en Schulensbroek:

Op zoek naar Tinus de kabouter - Ssst... er woont een kabouter in het Schulensbroek. Hij woont in een rode paddenstoel zonder witte stippen. Help jij de stippen terug te vinden? Een natuurbelevingstocht voor kinderen van 4-6 jaar. Kostprijs: 120 euro.

Kinderbootcamp - Kan je goed raadsels oplossen? Durf je klauteren in een boom en slingeren aan touwen? Kan je sluipen als een roofdier? Heb je geen schrik van kriebelbeestjes? Leer de skills van een geheimagent en transformeer in een echte 007. Voor kinderen van 6-8 jaar.
(Het kinderbootcamp is enkel mogelijk op woensdagnamiddag) Kostprijs: 160 euro.

Natuurschattenjacht - Er is een tijdje geleden een geheimzinnige schatkist gevonden op de bodem van het meer, niemand weet wat voor schatten erin zitten. Ontrafel de negen natuurschatten en kraak de code. Een natuurbelevingstocht voor kinderen van 7-10 jaar. Kostprijs: 120 euro.

Moord in de poel - Maar wie is de moordenaar? De kinderen worden professionele speurders die de moord op één van de poeldieren moeten oplossen. Om de dader op het spoor te komen, onderzoeken ze de waterkwaliteit van het meer, pluizen ze de omgeving uit en bestuderen ze andere waterdieren. Een educatief spel voor kinderen van 10-12 jaar. Kostprijs: 120 euro.

Bushcraft - Ben jij een bushcrafter? Kan jij vuur maken zonder lucifers, een kompas lezen, broodjes bakken aan een stok, spoorzoeken,...? Een avontuurlijke namiddag voor kinderen van 9-12 jaar. Kostprijs: 120 euro.

Praktisch?
Een natuurgids zorgt voor de verhaallijn en begeleiding van de activiteit. De kinderfeestjes starten om 14u00 en duren twee uur. Minimaal 8 kinderen en maximaal 15 kinderen per feestje. Prijzen variëren tussen 120 en 160 euro, afhankelijk van het gekozen thema. De prijs is onafhankelijk van het aantal kinderen. De kinderfeestjes zijn te reserveren van maart t.e.m. juni en in september en oktober. Reservaties gebeuren minstens drie weken op voorhand. Alle kinderfeestjes gaan buiten door, bij slecht weer kunnen we helaas geen vervangactiviteit aanbieden. Informeer naar de mogelijkheden om een lokaal in het bezoekerscentrum te huren aan voordeeltarief.

Meer info? Contacteer ons via bc.schulensmeer@natuurpunt.be of 013/55.63.81 (tijdens kantooruren op maandag en woensdag)

Vrijwilliger - u toch ook?
De kinderfeestjes aan het Schulensmeer worden begeleid door een team van gedreven vrijwilligers met een hart voor de natuur.