Groene halte Schulen-Diest: dwars door de Demerdelta

Een groene halte?

Het idee is eenvoudig: de wandelaar reist met trein, tram of bus naar Groene Halte A, waar een wandeling ‘in rechte lijn’ vertrekt. Op het eindpunt van de wandeling stap je aan Groene Halte B terug op het openbaar vervoer. Beide haltes worden aangeduid als ‘Groene Halte’. De wandelingen zijn beschreven in prachtige brochures. www.groenehalte.be

Dwars door de Demerdelta - 14,5 of 16 km

Deze lange wandeling begint aan het treinstation van Schulen en wandel je af naar het treinstation van Diest. Op deze manier kan je vanuit het hele land met de trein naar Schulen komen, de wandeling naar Diest doen, en met de trein weer verder of terug naar je startpunt in Schulen reizen. De wandeling loopt vanaf het station in Schulen door het Schulensbroek, Halensbroek en Webbekomsbroek naar Diest. Op het einde kan je in Diest kiezen voor de hoofdroute via de Zwarte Beek (14,5 km) en de stadswallen ofwel een variante via Webbekom en het historische centrum (16 km).

Meer info: https://groenehalte.be/wandelingen/dwars-door-de-demerdelta-2/

Op 12 november 2022 wordt de Groene Halte-wandeling "Dwars door de Demerdelta" ingehuldigd tijdens een persmoment. Iedereen is welkom om aanwezig te zijn zodat we het knippen van het lint samen kunnen meemaken en voor wie wil mag uiteraard de wandeling naar station Diest direct aanvatten. Ook de folders zullen vanaf dan verdeeld worden, alsook de online brochure en downloads voor de route op je smartphone zullen vanaf dan beschikbaar zijn.

Dit Groene Halteproject is een initiatief van TreinTramBus i.s.m. Agentschap Natuur en Bos, Regionaal Landschap Haspengouw en Voeren, Vlaamse Milieumaatschappij en Natuurpunt en kwam tot stand met de steun van het Europese project Life DELTA.