Lokale omleiding wegens werken

Lokale omleiding wegens rioleringswerken en aanleg fietspaden.

Praktisch:
Naar Schulensmeer vanuit Lummen
- via Schalbroekstraat, na spooroverweg meteen rechts afslaan (Kapelstraat) en signalisatie volgen.
Naar Schulensmeer vanuit Schulen - via Beckersvaart, bij spooroverweg Linkhoutstraat oversteken (Kapelstraat) en signalisatie volgen.
Naar Schulensmeer vanuit Halen - omleiding via Zelem. signalisatie volgen

Parking Schulensmeer: volg signalisatie, dat zorgt voor een vlotte doorstroom op de smalle baantjes aan de parking.

Meer info
In april 2023 starten de voorbereidende werken in de Linkhoutstraat (Fase 1A). Lokaal verkeer blijft mogelijk via de lokale omleiding. Ook de bussen van De Lijn zullen deze lokale omleiding volgen. Het doorgaand verkeer tussen Lummen en Halen zal vanaf april 2023 omgeleid worden via Schulen en Herk-de-Stad. Volgens de huidige planning duurt fase 1A tot eind september 2023.

Na het zomers bouwverlof gaan de werken in fase 1C van start. Als alles vlot verloopt zijn de werken van fase 1A, 1C en 1D voor het einde van 2023 achter de rug.

Het natuur- en sportcentrum Schulensmeer en de parking blijven steeds bereikbaar. Volg de signalisatieborden.

Info gemeente Lummen: