Wintergasten: wandelpaden gedeeltelijk afgesloten

19/03/2024
Om de broedvogels niet te storen, worden er tussen 1 januari en 15 juni een aantal wandelpaden deels afgesloten voor publiek. Maar zelfs dan zijn er voldoende wandelmogelijkheden om het Schulensbroek te ontdekken.

• Van 1 januari tot 31 mei is het gebied binnen de dijken afgesloten om overwinterende en broedende vogels voldoende rust te gunnen. De blauwe en oranje route, die vertrekken vanuit het bezoekerscentrum, zijn dan gedeeltelijk niet toegankelijk. Als je in die periode toch rond het meer wilt wandelen is de gele route (10 km) een goed alternatief, als je een stukje afsnijdt tenminste: dan wandel je 8 km over de dijken. De dijken blijven steeds toegankelijk.

• Van 15 maart tot 15 juni is het natuurgebied buiten de de dijken gedeeltelijk afgesloten omwille van het broedseizoen. De rode wandeling vanuit Schulen is dan deels afgesloten. De dijken blijven steeds toegankelijk.

Alle info over de wandelroutes aan het Schulensmeer, vind je hier.